Thursday, June 11, 2009

assalamualaikum



arini panas...alhamdulillah...petang ni cadang nyer nak ke majlis bacaan yassin,tahlil dan solat hajat kat city lame jugak aku tak solat hajat... orang city (auckland) yg anjur....bulan lepas orang north shore yg anjur...kawasan aku la ni....mmm hopefully takde aral yang melintang....kalo ade pon aku tetap akan ku gagahi....cewah..!!dah macam pendekar mustar hehehe...dengar2 cerita nk MAPSA (malaysia auckland postgraduate student association) nak buat gathering ermm..entah betol ke idak ni?? kawasan north shore plak tu yg kena jadi organiser....isk iskk...pening kepale penghulu kawasan (merujuk kepada azwan) nk cari tempat lagi...kena dalam dewan la kalo bley..nk buat kat luar sejuk pastu cuaca tak menentu plak...adoii....pokcik lak yg pening pikir....maklum le orang kuat kawasan ni jugak aku ni.... (ye ke??bley pecaye ke??)

ahad ni ade kawan ajak main futsal kat city...memang aku slalu main pon...2 jam main..kalo ramai ok la...kalo sket je yg datang main pancit gak....sesak nafas...stamina da tak kuat maklum le da masuk angka 3......yang selalu dtang main tu budak undergrade so mude belaka...memang stamina lancar...hehehe...(alasan je ni!!)

abis majlis bacaan yassin,tahlil ngan solat hajat tadi pukul 8.50 malam....drive sampai umah pukul 9.10 malam...laju jugak aku bawak kerete dalam ujan plak tuh...hehhee....nak cepat sampai pasal ade bid mende dalam "trademe"...hehehhe "trademe" tu tempat jual beli barang dalam website kat NZ ni....ala cam ebay or lelong.com kat mesia....iskk..aku bukan nak citer pasal "trademe" pon...berbalik pada majlis tadi...ramai gak yg datang walaupon tak seramai majlis MAPSA... masing2 bawak potluck...bihun ridzuan menjadi sebutan ramai pasal sedap....aku suka bingka yg isteri halim buat..sedap ooo...lame btol tak makan bingka kaler ijau tuh....sesambil tu orang rumah aku buat jualan tudung nyer...hehehe....sempat lagi tuh...!!salad dressing yang aku buat pon laku jugak...abis licin....majlis ni di buat sempena kepemergian ibu kepada shikin ke rahmatulah ( innalilah hiwainnalilah hi rojiun) semoga roh nyer di tempatkan dikalangan orang2 mulia....aminnnn......anas (presiden MAPSA) akan bertolak ke jepon hari sabtu ni untuk menghadiri conference kat sana....ibaraki kot name tempat nyer..tak pasti plak...dan juga untuk kawan2 yg akan menghadapi exam tak lame lagi...goodluck di ucapkan ye!

p/s :"Kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan tetapi untuk mencapainya perlu seribu macam pengorbanan"

0 comments:

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds