Saturday, November 28, 2009

my anniversary and raya haji...





fuhh..kenyang tak ingat tadi kat long bay(recreational park) kat area torbay tadi... alhamdulillah bejaya jugak kita orang organize gath for raya haji this year...menu utama kita orang satay and kepah bakar....hampir seribu cucuk satay di sediakan..sedap ooo...just kepah aku tak makan ...aku tak reti nk makan meenatang tuh....tak tau la nape....sedap ke?? boleh di katekan hampir seluruh penduduk melayu dan 1 family bukan melayu datang meraikan nyer...cuma Wan sekelarga jek yang takde...tapi takpe la...meriah jugak.....




stat majlis pukul 11.30...aku ngan family datang lewat sikit kerana ade hal yg perlu di uruskan tapi tak mengapa...banyak makanan lagi...hehehhe berbagai acara juga diadakan untuk kanak-kanak dan juga dewasa....aktiviti bertukar hadiah juga ader..huhuhu..kelaka la jugak...memasing berebut handbag dan thermos...wahahaha..aku pon nk gak handbag tuh sebeno nyer walaupon tak sebut di mulut.....hehehhee....dapat batu asah jek tadi..huhuh okeh le tuh..orang rumah plak dapat mug...hehehhehe...encik piah kita plak yang dapat handbag tu...ehhehe..ape lagi.. ida (isteri piah) bersorak gembira.... hahahha memasing pon tak tau sape yg bawak handbag tuh...(the rules pasal tukar hadiah ni..masing-masing kena rahsia ape hadiah yang nk di beri dan adiah tu tak semestinyer yang baru yang dah diguna pakai pon okeh...)...akhir nyer tau jugak sape yang bawak adiah handbag tuh...kekekkee..





majlis berakhir pukul 3.30 petang...tu pon sebab ujan nk turun..so kena balik...aku ngan ade budak kecik kang kena ujan demam susah plak nanti...semalam juga diadakan aktiviti mencucuk satay for arini punya gath..student baru si aishah dari Uitm serawak juga ade..yang baru tibe semalam...kia ora di ucapkan....

tadi juga hari ulangtahun perkahwinan kami yang kedua..hasil perkongsian kasih sayang kami dikurnikan seorang putera yang bernama ziqr (baru berusia 2 bulan 1 minggu)..

p/s : "tiada yang lebih berharga dari sebuah nasihat"

4 comments:

Happy Second Anniversary! Moga bahagia hingga ke akhirat

thanks kak cik...isyaALLAH mudah-mudahan hendak nyer...amin...

Kepah? Hahahaha... Aku pun ada cerita. Masa kecik2 dulu pakcik aku kutip kepah kat pantai lido then masak. Paham2 la pantai lido. Org dok kata macam2 (sbb berdepan dgn hospital sultanah aminah). So, mmg aku tak makan. Sampai skrg pun tak reti or tak lalu nak makan. Tp kalo kerang atau kupang ok plak...

aku pon tak makan kepah dan kupang atau lala....aku tak reti nk makan menatang tuh..buat la camne bentuk memang aku tak makan... tapi yang pelik nyer..kerang aku makan plak....

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds