Wednesday, November 25, 2009

macam-macam hal

salam...kabare?selamat hari raya aku ucapkan pada semua...sebenarnya takde ape cite pon aku nak tulis dalam blog ni...saje tengah boring-boring takde mende nk buat..dulu mase pertama kali buat blog bukan main rajin aku menulis bley kate tiap-tiap ari aku update..tapi skrang ni makin menjadi-jadi plak malas nyer..hehhee..alasan...memang tiap-tiap hari aku bukak blog tapi bukan untuk menulis..asik baca jek orang punya...huhuhu macam-macam cerita...macam-macam hal yang berlaku....dugaan tuh ..aku pon ade gak masalah...tu le..dunia-dunia...cam ni rupenye yek...(sambil memandang ke luar tingkap,"biru betol langit arini..takde awan")hehehe selingan jap...

1)28hb ni NZ akan menyambut raya haji...presiden mapsa pon ade buat open house..mapsa northshore pon ade buat gathering ....ni pon kali kedua aku beraya kat sini...so bermakna da lame bebeno aku duk kat negara orang....bile nak balik??memasing aku nengok sebok menge'pack' barang...uishh da nk balik ke??hehehheh...tapi bukan balik for good, balik sebab buat data collection...kepada kak asiah ngan nihra..selamat mengutip data!!kepada murni ngan putri...selamat pulang...jumpa kat malaysia yek... insyaALLAH mudah-mudahan...tinggal ron sorang je lagi undergrad melayu kat sini....

2)sekarang da pukul 8.06 malam tapi masih cerah..tu tanda nyer musim spring da makin suntuk...musim panas akan kembali lagi....horeyyy!!! musim panas ni ramai yang amek kesempatan berjalan-jalan..maklum le susah nak jumpe panas...asik sejuk je manjang dari 12 bulan yang rasa hangat cuma 3 bulan jek...tu pasal dorang ni suke panas dari sejuk...

3)kawan aku si ijam akan balik ke malaysia for good ngan si pian...dorang ajak jalan-jalan ke south island dan australia sebelom balik terus ke malaysia...bulan disember ni...takpe le beseronok-seronok lah kalian yek...ntah bile lagi dapat jumpa korang ni ekk... keep in touch okay...jangan lupe buat party buih sebelum balik..hehhee

4)kepada cik piah sekeluarga harap bersabar yek...tuhan nak menguji tuh...harap korang lebih bersedia di mase akan datang....kat area umah aku ni pon ade 3 kekosongan ...cube-cube la try tengok dan apply..mane tau dapat..ade gak kawan nanti aku ni...asik kawan ngan pakcik gopal jek...cuma sekolah jek la jauh sikit..1 albany bley nampak dari umah aku ni..umah korang pon aku bley nampak...ala-ala genting la umah aku ni..atas bukit..huhuhuhu ade 2 sebelah bawah dan 1 sebelah atas...kalo bawah ade laman....kalo atas cam umah aku la...ehh??korang pon blom penah datang umah aku kan??hehheheeh..singgah-singgah le..raya nanti jemput datang yek...

5)umur anakku sudah mencecah 2 bulan...makin berisi berketak-ketak kulit nyer..banyak menyusu la ni....cousin nyer si sara pon da makin montok....huhuhu nanti cik ajip ngan cik udi datang jengok yek ari jumaat ni...skarang ni ziq da pandai berbual..bual style die la...dengor bunyi jek..pantang di sape ade jek yg nk di bualkan...agah pon da pandai gelak...suke nyer die....i love u ziq

6)anniversary aku ngan orang rumah 10 zulhijjah besamaan hari raya aji...hehehhee celebrate skali la jawap nyer...da 2 tahun da umur perkahwinan kita orang...dengan ucapan "I LOVE U MAMA"

p/s :"Manfaat yang terkandung dalam keindahan kata akan bererti jika kita menghayati dari kata-kata tersebut"

2 comments:

1. Selamat ulang tahun perkahwinan yang kedua

2. Wah, nak suruh en piah pindah area situ kena pesan "hati2 turun tangga" Hahahaha...

3. Ironinya, aku pun pernah terasa nak tutup jer blog aku sbb dah tak sempat + takde apa nak cerita. Tp nanti takde plak tempat nak lps tension

1)thanks byk2...

2)a'ah betol tuh kang takut "sejarah mungkin berulang" nyayian new boyz huhuhu

3)jgn la tutup..bley la aku bace ko punya pasal ko punya panjang jela dari aku punya..hehehe

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds