Tuesday, September 22, 2009

selamat hari raya..


di kesempatan ini aku ingin megucapakan selamat hari raya buat mak ayah family kat kl dan kedua mertua kat kg serta kawan-kawan...ni kali kedua aku beraya kat oversea...erm..takde manarik pon beraya kat oversea nih..biase takde sambutan yang best macam kat mesia huhuhuhu...



tapi yang paling best tahun ni beraya ngan anak sendiri huhuhu...anak ku telah selamat dilahirkan ke dunia tepat pada pukul 5.55pagi besamaan 26 ramadhan atau 16 september 2009 oleh isteri tercinta..alhamdulillah syukur anugerah yang berikan olah Allah... sempat jugak anakku menyambut raya nyer yang pertama....hehehe (kena catit dalam diary nih) disini raya jatuh ari senin iaitu tak same ngan mesia...tp ade gak yang raya awal contohnyer kat dunedin ngan hamilton..pelik btol aku...tak selaras ke? dorang ikut negara mana??adohaiii...camtu le senario kat sini...kadang puase lambat..raya cepat..isk isk...tak kisah le semua tu janji raya tak!!erm..pagi raya kami semua penduduk melayu northshore berkumpul di rumah abg suhaimi...masing berbaju kurung dan baju melayu dan besongkok nampak hensem...huhuhu...aku perati kat situ hanya aku sorang jek bertelok belangga yang lain semua cekak musang even logan pon pakai cekak musang..erm..masih kuat identiti johor dalam badan aku nih..hehhee.... memasing membawa makanan seperti nasi impit, rendang,kuah lodeh dan sebagai nyer..sini takde ketupat..huhuhu...sedih nyer....



hampir ke tangah hari kami menanti penuh sabar menunggu ayam palembang hasil masakan ijam salah sorang chef yg bekerja kat sini...huhuhu...bukan main lame tunggu masing-masing tak nak balik kerana nak merasa ayam palembang nyer...huhuhu....anyway thanks ijam...pasni da tak merasa masakan ko lagi ye tak?!orang rumah masih lagi dalam pantang..so memamg takley le nak makan macam-macam..kesian pon ade..tapi takpe la...rayakan sebulan huhuhu....kami masih dirumah abg mie sehingga jam 6 petang menemani kak asiah yang juga dalam pantang kerana melahirkan anak keempat nyer...selang 2 hari jek ngan anak ku...pukul 4 lebih pak didik dan ibu dewi juga datang beraya hehhehe..mereka orang indonesia yang telah lame menetap disini...

kami pulang kerumah apabila hampir senja..ujan ketika itu...nak tak nak terpaksa juga pulang..nnti lame-lame sangat da nak gelap..maklumla budak kecik tak tahan sejuk..



tadi kamarul rahim serta isteri dan anak nyer datang ziarah rumah kami...din dan akma serta adelia juga datang bersama..nak melawat baby kater nyer...hehehe...aku menyediakan laksa johor untuk mereka...tu jek yg sempat aku buatkan...alhamdulillah sampai jugak mereka kat rumah aku ni...akhir kate..aku sekalai lagi mengucapkan selamat berhari raya kepada semua kawan-kawan sekalian ngan ucapan maaf zahir dan batin...

p/s : "Bahagia seseorang manusia tidak terletak pada penilaian orang lain, duka
seseorang manusia tak sama dirasai orang lain, tetapi bahagia yang hakiki adalah ketaqwaan yang semua manusia patut miliki"

2 comments:

Jeep, raya sebulan kan???? Nanti kalo dah free2 sket aku gi la jenguk rumah ko. La ni busy yg amat sgt (kurang2 smpi awal bln seploh). Kuih raya da habis, air sirap pun ok :p

bakh,takpe..mmg sebulan pon..nk dtg pas raya pon bley takde hal punya..tp kuih raya takde ler huhuhu

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds