Thursday, December 9, 2010

tahun baru, azam baru, cerita baru


salam ku ucapkan...sudah lame sangat aku tak update blog...macam-macam ade kat dalam ni..sampah sarap..rumput lalang bagai..beruang..cicak...ermm..ade ke semua tuh??...perumpamaan jek..jangan salah sangka plak...aritu blog aku kena hack..ntah sape la yg hack aku punya blog ni...bukan best pon aku punya blog..aduii...takde keje ke dorang ni......sekarang banyak blog yang aku follow da makin kurang update nyer...macam aku jugak la..mungkin sibuk tu yang takde mase nak update kot..takpe dalam setahun ade 365hari...nanti ade la tu yg update...

sebelom tuh nak ucapkan salam hijrah buat rakan taulan tak kisah kat mane kt dunia ni...ape azam tahun ni??mesti korang da jemu asik kena tanya soalan tu kan..??aku pon jemu nk jawap...lantak la...ku simpankan je dalam ati nk tanya sesape...azam nak benti hisap rokok??huhuhu...teringat mase muda mudi dulu...kate nyer azam aku nak benti merokok...puiiihhh...takde nyer...bekali-kali azam nak benti...ye taubat...bukan tau buat...aku dulu heavy smoker..dulu la punya citer...skang jantung aku tak rosak da tak hitam... di sebabkan orang tersayang...hihihi..thank you...korang mesti tak tau aku pernah hisap rokok sekotak lebih dalam sehari..bayangkan la....banyak duit habis kat situ jek...tak abes jugak pasal dulu rokok murah banding la ni....hihihi...tapi sekarang aku da benti da hampir 3 tahun da tu disebabkan da berjanji harus kena tunaikan..hihihihi ?bagus jugak da benti..on da spot plak aku benti tuh....heheh citer lame...azam ke tuh?

ok citer lain plak...alkisah nyer nk pegi tengok farmer santa parade kat CBD...ingat nak bawak kete pegi sane..tapi sebab takut takde parking so naik ferry la kita orang..naik kat devonport turun kat queen wharf...ye kot name nyer gitu...tak pasti tp memang kat city la...cuaca plak baik hari tu...sampai-sampai jek...mak aiii...punya la ramai orang bagai....nak masuk celah-celah sesak plak tu lastnyer dok kat britomart jek....selisih plak ngan farid sefamily ngan 2 student baru yang baru sampai...aritu tak pegi MAPSA gath so tak kenal...tak sempat nk men"snap" gambor-gambor...duduk berbual...pastu balik...hampa jek....yang kisah ni plak kat browns bay konon-konon nk g tengok santa parade jugak la...tapi pagi tu ade appointment ngan plunket pukul 10.30pagi...pas siap je appointment tu begegas la nk pergi tengok...cari parking punya la susah semua penuh...lastly dapat gak parking.. ermmm..hampe gak..datang-datang da abes tak sempat turun kete pon......cehhh!!takde nasib daaa...

arini ade staff party for christmas kat hospice...untuk staff yang bekerja kat situ aje...aku pon di invite jugak tapi aku tak pegi sebab aku tau mesti ade arak,wine bagai...dorang tanya "are u coming for christmas party jeep?" aku jawap "nahh i'm not able to come i working other places" dorang balas "what a shame"..aku senyum jek...saje bagi alasan gitu...pahadal takde keje pon...tapi disebabkan ade arak malas la aku nk pergi...by da way tak pegi pon dapat adiah jugak...nanti dorang bagi...bile datang keje nanti...ade acara tukor-tukor adiah aku pon ade beli gak da letak kat sane...macam main game la...kena pick satu kertas dalam bekas..ade name dalam tu so name yg kita pick tu kita kena bagi adiah ke die....begitu gak sebalik nyer...tapi rahsia la nk bagi ape...ade gak aku nampak adiah tertera name aku kat situ..tapi tak tau sape yang bagi...cam menarik jek bentuk nyer...

mase tulis blog ni pon anak aku demam...panas badan nyer...aritu selsema arini demam plak...kesian tengok...kadang nangis susah nak tido badan tak sedap...budak kecik... kalo beso cam kita lain la....ye dakk??ok la kat sini jek..lenkali aku update lagi...bile??tunggguuuuu....sekian laporan....salam...

p/s :"Bila anda dapat bangun dari tidur pada suatu pagi, bermakna anda harus menjadikan hidup anda lebih bermakna sebagai tanda kesyukuranmu kepada Ilahi"

0 comments:

Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds